mandag den 18. august 2014

Mit navn er Mie og jeg er 31 år, gift med Thomas og sammen har vi Ella på 11 mdr. Jeg er uddannet pædagog og har arbejdet tre år i vuggestue, inden jeg gik på barsel med Ella. 
Jeg har hele tiden vidst, at jeg ikke skulle tilbage til min arbejdsplads efter endt barsel, men at jeg skulle blive hjemme med Ella lå bestemt ikke i kortene fra start. 
Jeg ville finde en ny institution tættere på vores hjem og som ikke var en fuldtidsstilling. Det var planen. Halvvejs inde i min barsel gør en bekendt mig opmærksom på muligheden for, at passe eget barn i privat dagpleje, hvis det skulle ske, at jeg ikke kunne finde et job som jeg kunne springe fra barsel lige ind i. Jeg begyndte, at undersøge muligheden og har siden hen spurgt mig selv et utal af gange; Hvorfor kom du ikke selv på den ide?? Og så er det jeg tænker, at jeg bare har ladet mig følge med strømmen. Ikke stillet mig kritisk eller undrende overfor hvorfor, eller om min datter skulle i institution....For sådan er det jo bare. Sådan gør alle jo. Men hvorfor egentlig? Det er blevet så normalt, at alle i min omgangskreds helt naturligt har spurgt "hvornår skal Ella starte i vuggestue?" Men jeg er så glad for min beslutning og glæder mig sådan til at komme i gang.
Jeg havde ikke opsagt min gamle stilling, så mens min mand har haft 10 ugers barsel har jeg været tilbage i vuggestuen, på et kort visit. Og det har kun bekræftet mig yderligere i min beslutning. Hverdagen i en dansk vuggestue er ikke noget jeg vil byde min 1 årige datter. Der er simpelthen for mange børn, på for lidt plads og for få voksne. Jeg føler på ingen måde, at jeg kan varetage alle børnenes individuelle behov uden, at tage tid fra et andet barn, som også har brug for min hjælp på samme tidspunkt... 
Så nu starter jeg op som privat dagplejer og skal passe Ella og Elin. Jeg glæder mig, men er samtidig meget spændt og nervøs. Kan de to piger enes? Kan Ella dele hendes mor? Kan jeg få dagene til at gå? Kan jeg møde nogle andre søde hjemmemødre?....
I hører fra mig igen, når jeg er kommet rigtigt igang med ordningen!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar