onsdag den 23. april 2014

En usædvanlig hverdag

I dag var ikke en typisk hverdag i vores hjemmeliv, men jeg har alligevel valgt at skrive om den af to grunde:
1) For at vise at mens hjemmelivet selvfølgelig har nogle økonomiske konsekvenser, så er det ikke ALLE dyre fornøjelser, der nødvendigvis behøver skæres væk :)
2) Fordi det ganske enkelt var en ovenud fantastisk dag!

Dagen i dag bød nemlig på en Tivoli tur med hele "svineriet" - bedre kendt som "turpas". Manden havde taget fri fra arbejde og den svenske svigerfamilie tog turen over sundet og sluttede sig til os. Både børn og voksne blev udstyret med de (i dag) græsgrønne armbånd og SÅ var vi i gang!

Jeg havde på forhånd ikke gjort mig de store tanker om, hvilke forlystelser min pige på 3 skulle prøve. Tidligere har hun måske fået en enkelt tur i Dyrekarusellen, men hold da magle hvor hun tog fusen på os alle sammen. Hun kastede sig fuldstændig frygtesløs ud i både Odinsekspressen, Radiobilerne, Rutchebanen, Sørøverbådene, Kamelen (som i mit hoved for altid vil hedde Mariehønen), m.fl. og de skulle prøves om og om igen. De voksne, som skiftedes til at køre med hende, blev hurtigere kvalme og trætte end hun gjorde. De rolige forlystelser fik også en tur, men blev de tilbudt igen, fik vi svaret "nej, den har jeg prøvet". Ok, point taken! Der var ramaskrig, da vi til sidst måtte overgive os til byger og trætte børn og vende næsen hjemad. Dog gav hun endelig op og faldt i søvn i ladcyklen.



Mine top tre favorit øjeblikke fra dagen:
1) Da min datter på en tur i Odinsekspressen lagde armen om mit lår (jeg havde ellers godt fat i hende) og sagde: "Det er okay, Mor. Jeg har dig!"

2) Da min lille eventyrer (på 1 år og uden armbånd - vi er vel heller ikke millionærer!) havde fået nok af at sidde i klapvognen. Han ville da også være med, og fik en gratis tur i Dyrekarusellen og fandt derefter et par ænder at jagte rundt.







3) Churros! (Spanskrør med soft ice) Kort og godt - det er ikke en tivoli tur uden!

Grunden til, at jeg i indledningen skrev omkring økonomi er, at jeg tit hører om meget forskellige fordomme om hjemmegåendes økonomi. Enten så har man en rig mand/kone, der kan forsørge én, eller også må alle dyre fornøjelser og frynsegoder skæres fra. Jeg kan sige, at hverken eller er tilfældet hos os. Selvom vi primært er glade for billige eller gratis fornøjelser i hverdagen, så er jeg glad for, vi har mulighed for også at spare sammen til dage som i dag, hvor der blev skabt en masse dejlige minder.

- Inéz

(Godt ord igen, vi blev så liiige nødt til også at ofre prisen på en billet, så den bil-tossede lillebror kunne trille en tur i veteranerne)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar