tirsdag den 1. april 2014

Hjemmeliv # 1

Så er bloggen en realitet, og jeg har påtaget mig at udfærdige det allerførste blogindlæg. Både fordi jeg har lyst, men også for at være sikker på, der var lidt aktivitet her på bloggens åbningsdag. Jeg håber, rigtig mange vil følge efter, så der løbende kommer masser af spændende, dejlige og sjove indlæg herinde. Hvad man vil skrible om, er jo fuldstændig op til den enkelte. Måske vil man udtrykke sin glæde ved hjemmelivet. Måske vil man have luft for frustrationer. Måske vil man tippe om dejlige steder at tage hen med sine hjemmebørn. Måske vil man debattere. Måske vil man argumentere. Eller måske vil man bare vise, hvordan hjemmelivet også kan se ud.  Alle indlæg skal være velkomne! Og man gør præcis lige så meget ud af det, som man orker. Jeg håber ikke, at nogle vil føle det som et pres at lave et blogindlæg. Noget der hænger én over hovedet og stresser. Det skulle helst føles som en overkommelig opgave, og som noget man har lyst til! Der er ingen grænser for, hvor lille et indlæg, man må lave. Så selvom overskuddet ikke er det største, kan det alligevel være, man kan finde 10 minutter og sætte et par ord sammen evt. ledsaget af et billede eller to. Og det er rigeligt. Så er der lidt til alle os, der glæder os til at læse med.

Det, som jeg personligt glæder mig mest til, er at kigge lidt med i jeres hverdag. Se, hvordan I gør det hjemme hos jer. Blive inspireret og lære nye sider af hjemmelivet. Og det er også den idé, jeg vil strukturere mit første blogindlæg ud fra.

I går var vi inviteret til sammenskuds-brunch-legeaftale sammen med en masse søde mennesker, som vi kender gennem legestuerne i Hellerup, Ordrup og Lyngby. Og heldigvis var vejret jo FANTASTISK!! Børnene tussede rundt i haven og nød ikke at have flyverdragter på. Der var tonsvis af havelegetøj, køretøjer og trampolin, men det bedste var uden sammenligning det store jordbed, som børnene frit kunne boltre sig i. Der blev gravet og gravet, grinet og hygget til alle børn var meget sorte. Det var uden tvivl en jordfest.


















Mætte, glade og beskidte kørte vi hjemad for at få puttet lillebror til hans eftermiddagslur.








Hjemme fik vi far tidligt hjem fra arbejde, og vejret indbød jo udelukkende til leg i haven. Her blev der gravet lidt mere, pustet en masse sæbebobler, rutsjet og kastet med bold i flere timer. Og vi var også så heldige at få vores eftermiddag beriget af et lille besøg af farmor og farfar.








Åh hvor vi glæder os til mange mange flere solrige dage. Det er bare som om, humøret stiger i takt med soltimer om måneden.

Tak fordi I læste med – det var hvad overskuddet tillod denne gang.  Jeg håber, mange får lyst til at dele små glimt af deres hverdag med os.



Kh. Mia



1 kommentar:

  1. Super dejligt! Glæder mig til at læse mere om hver og en af jer :) Hvor er det fedt at bloggen er blevet en realitet, tak for det!

    SvarSlet