tirsdag den 8. april 2014

Modelkarrieren der endte med tyvekoster


Mit navn er Charlotte Krúnufjall Niemann, mor til Laura på 3 år og Thor på 1 år. Vi bor i Herlev sammen med far Philipp Niemann (Tysker). Laura gik i vuggestue i 10 måneder fra hun var 10 måneder gammel. Da jeg gik på barsel med Thor, meldte vi hende ud.  Jeg har gået hjemme i ca. 18 måneder og vil forsætte i 1,5 år endnu.

Godmooooorgen..... Her i huset står vi op omkring kl. 6-6.30, det er gerne Thor der vågner først. Jeg triller meget stille ud af sengen (sengen knirker for vildt), da jeg hører ham kalde inde fra sit værelse og Laura ligger, som altid, i vores seng og sover. Hun kommer altid snigende om natten. Thor og jeg går i køkkenet, jeg laver en stor portion havregrød. Så står Papa og Laura op.


Børnene spiser og jeg trisser lidt rundt. I dag er en helt speciel dag, Thor skal for første gang til photoshoot og jeg er spændt på om han overhovedet gider det der modelleri, som jeg har meldt ham til. Thor bliver søvnig efter et par timer og jeg lægger ham ud i klapvognen - hvis nu han ikke vågner før vi skal afsted. Laura og jeg leger imellem tiden med klistermærker og ser lidt tegnefilm. Thor vågner efter 1 time fordi han har dårlig mave. Oh no... For kort en lur, det kan gå galt senere.... Nå, vi spiser frokost og kommer afsted.

Vi skal hen til et reklamebureau i Albertslund, min hjemby! Der er jeg vokset op men kommer der faktisk utroligt sjældent, selvom min mor og lidt andet familie bor der endnu. Vi når derhen i god tid og bliver vist hen til rette sted og jeg får en mega god kop kaffe! Det starter godt. Vi hygger med puslespil sammen med en anden børnemodel, ingen alarm endnu. Thor ser dog lidt skeptisk ud, men det skal nok gå. Det SKAL gå. Så er det Thors tur, han skal have cykelhjelm på og sidde i barnestol. NO WAY siger han og hyler! Shit.... Nu er den karriere da sunket til jorden (og mine lommepenge) Fotografen får dog en fremragende ide, Laura kan bare erstatte ham, ’vil du gerne det?’ spørger han hende.


’Ja!’ Siger min utrolig generte datter, som jeg aldrig nogensinde havde forstillet mig ville være med til sådan noget. Fedt! Jeg satser da på hende i stedet så. Det går helt fint og billederne er i hus. ’Tak for i dag, vi prøver bare en anden gang Thor’ Yes, de vil se ham igen. Phew... Som jeg nævnte bor min mor i Albertslund, så vi tager et smut forbi hende og spiser aftensmad.

Det var rigtig hyggeligt og vi aftaler at ’det må vi gøre igen snarest'. 'jeg kommer og besøger jer snart!’ siger hun, mens vi står på bussen. Vi vinker til mormor og drager hjemad. Børnene er mega trætte, forståeligt nok!  Philipp er først hjemme halv ni mandag og fredag pga træning. Så det var dejligt at spise hos min mor, for så er aftensmaden 'overstået' og børnene skal bare puttes når vi kommer hjem.

Mange nye oplevelser på én dag, så de er ret urolige da vi venter på den næste bus. Heldigvis er netto lige ved siden af, så der smutter vi ind. Vi køber bananer, påskekyllinger, en pixi bog og tuscher, typisk mig, skulle jo bare have bananer. Vi kommer endelig hjem, Thor er faldet i søvn i klapvognen, så jeg lader ham stå udenfor til jeg har lagt Laura. Vi læser den nye pixibog og siger godnat. Jeg triller forsigtigt klapvognen ind på Thors værelse og pakker ham forsigtigt ud, Juhu! Han vågnede ikke!
Jeg parkerer klapvognen udenfor igen og slår kalechen op. Der falder noget på jorden, to deo’er og en pakke sutter. Hov, dem har jeg da ikke købt?!
 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar