mandag den 14. april 2014

Gode venner

Det var meningen at vi skulle i zoo i dag, men så tikkede der en sms ind fra Inéz, om jeg havde set vejrudsigten. Jeg tjekkede den og ja, den så ret kedeligt ud. Så vi besluttede os for at skyde zoo turen til i morgen og holde en hjemmedag i dag. Inéz og børnene kom i stedet hjem til os til hygge og leg. Laura blev ret skuffet da jeg fortalte at vi ikke skulle i zoo, men det var hurtigt glemt da jeg fortalte at Eya og Wille kom.


Jeg havde ikke noget spiseligt i huset, som jeg kunne byde mine gæster og gad heller ikke ’smutte’ i Netto, da der ikke er noget der hedder ’smutte’ mere! Det tager jo ikke bare 5 min. når børnene skal med. Så jeg besluttede mig for at bage de obligatoriske boller. Det var også en måde at fordrive tiden på indtil vennerne kom.

Er jeg den eneste der synes, at dagene kan være lange når de tilbringes hjemme en hel dag? Ja og specielt i dag hvor jeg er alene indtil kl. 20, hvor børnene ER blevet lagt, når manden kommer hjem. Nå, tilbage til bollerne,Laura hjælper mig altid med bollebageriet, men det er mest fordi at hun godt kan lide at spise dejen. Vi får sat dejen over og så er gæsterne kommet. Thor er i mellem tiden blevet lagt i klapvognen udenfor (meget vigtig detalje....)

Børnene går i gang med at lege og Inéz og jeg sidder og taler om løst og fast. Ex. Taler vi om hvordan mennesket i dag er virker så egocentreret. Der er ikke plads og overskud til at sludre med naboen, smile til en fremmed, at involvere andre forældres børn på legepladsen osv. Men jeg tror simpelthen, at det er fordi vi aldrig har været så pressede og stressede som i dag. Vi skal dit og dat, hvornår skulle der så lige være overskud til andre end sine nærmeste? Tidligere levede man side om side, kendte sine naboer og hjalp hinanden. Jeg kender det faktisk selv, jeg orker heller ikke altid at snakke med naboen eller at involvere andres børn i vores leg på legepladsen, men jeg gør det alligevel, for det er sådan vi også gerne vil have andre skal behandle os.
Bollerne er færdige og vi sætter os alle ved bordet og spiser. Thor er vågnet  og får en bolle med. Vi spiller et spil da bollerne er spist og så vil børnene gerne se tv, det skal de have lov til (så kan Inéz og jeg også flade ud på sofaen), vi sætter os ned til dem og Inéz keder sig så meget i vores selskab, at hun falder i søvn.

Klokken er pludselig blevet mange og vores gæster skal hjemad. Vi følges over til netto ( Laura får en tur i deres nye ladcykel) og siger på gensyn i morgen hvor vi skal i zoo.

Børnene og jeg kommer hjem og det roder helt vildt! Jeg bliver nødt til at rydde op, selvom jeg slet ikke har lyst. Jeg går derefter i gang med aftensmaden, selvom jeg ikke har lyst, imens børnene leger. Laura spørger om hun skal hjælpe mig (jeg var blevet færdig) Ups, skal altså huske at involvere hende i madlavningen! Det er bare nogen gange hurtigere at lave det selv....

 
 
Nu er det sengetid, men Laura siger at det ikke er nat (fordi det er lyst) da jeg siger de skal i seng om lidt. Jeg prøver febrilsk at lave dette blogindlæg inden jeg lægger dem, så jeg ikke behøver at bruge tid på det når de er lagt. Ok, det når jeg ikke. Jeg må finpudse og sætte billeder ind når de er sover. På gensyn herfra! (Laura er begyndt at tegne på sin stol og sig selv)
 
Så blev de lagt, må lige have med, hvor vigtigt det er med gode venner og et godt netværk! Hvis jeg ikke havde fundet andre hjemmegående, som vi kunne ses med, så ville det bare være SÅ ensomt. Jeg kendte nemlig ikke andre hjemmegående da jeg sprang ud, men jeg opsøgte det på nettet og fandt en forbindelse via omveje. Og så er mit netværk bare vokset støt siden hen. Jeg har fået tætte venskaber for livet og det har mine børn også.
 
Vh. Charlotte, Laura og Thor.



1 kommentar:

  1. Ha ha, ja når man ser sit snit til en morfar, må og skal det udnyttes ;) tak for en dejlig dag!

    SvarSlet